Már a Harcosok Klubjában is meg lett mondva, hogy amit birtokolsz, az birtokba vesz.
Remélem, az én esetemben ez nem igaz, mert ha igaz lenne, akkor az életem fölött BMW bőr belek uralkodnának. Mert bár eldönöttem, hogy a lakatolás megkezdéséig már nem vágok bele érdemi projektbe, de persze ahogy az lenni szokott, ilyenkor vágtak pofán a legjobb ajánlatokkal. Sport Contour ülések, finom nappa bőr garnitúra, bőrözött elemek rohamoztak meg, ember legyen a talpán aki erre azt mondta volna, hogy "Kösz, nem".
Akik a kezdetek óta olvassák a blogot tudják, hogy a VIN kódom alapján a kocsi belülről dög unalom volt. Standard leder, ami a legalapabb bőr mind közül. Feket volt, ami szintén nem nagy truváj, csak a székeken volt bőr, máshol még véletlenül sem, az átlagtól talán a comfort ülések tértek el, amik fűthetőek voltak, elektromosak és memóriásak.
Végül ráuntam a dologra, vettem egy garnitúra bicolor szettet, amit felújítattam, bekerültek hozzá a bézs belső tér elemek, így végül lett egy egész pofás belső a kocsiban .
Részletek itt: http://bmwe39.blog.hu/2016/10/14/jo_bor_403
Viszont azt nem írtam meg, hogy 1 nappal azután, hogy Viktor elkezdte az ülések felújítását, kaptam egy ajánlatot egy pár e38 sport contorur ülésre, amire mindig is vadásztam. Sandbeige színben, épp ami nekem kellett, de a helyzet az, hogy nem volt pofám Viktornak azt mondani, hogy álljunk le a folyamattal, így ezt az ülést elengedtem. Utána még sokáig szidtam magam emiatt, akkor már nem volt mit tenni, örültem az elkészült szettnek.
De mélyen belül mindig azokra a sport ülésekre vágytam, amiben abban a hétben ücsörögtem még az enyém készen lett. Mert minden tekintetben jobb volt, mint amit visszakaptam. Sokkal magasabb púpok, remek oldaltartás, hosszan kitolható combtámasz, állítható válltámasz, felfújható deréktámasz. Mindennek a tetejében finom nappa bőr.
Az e39 többféle üléssel kapható volt. Volt egyszer a basic ülés, amilyen nekem is van. Minimális oldaltartás, opcióként választható volt hozzá felfújható deréktámasz.
Vásárolható volt sport ülés is, aminek már sokkal jobb volt az oldaltartása a háttámlán és az ülőlapon is, állítható a combtámasz és opcióként ehhez is lehetett deréktámaszt rendelni.
Volt az ún. komfort ülés, ami gyakorlatilag egy standard ülés volt állítható válltámasszal. Ehhez is volt deréktámasz és masszázs funkció is rendelhető volt hozzá, aminél az ülőlapba varrt tasak folyamatosan változtatta a formáját, így lazítva el a 90-es években Hans Jürgen elfáradt seggét. Viszonlag ritka funció volt ez, tényleg csak az elvetemültek ikszelték az extralistán.
És végül volt az M5 belső, de az már más liga volt, hétköznapi halandó olyanban nem ücsörgött.
Viszont mit csináljon az ember, ha szeretné a sport ülést ötvözni a komfort üléssel? Aki nem akar lemondani az oldaltartásról és a combtámaszról, de állítható válltámaszt is szeretne. Aki ilyet keres, az e39ben nem fogja megtalálni. Szerencsére az e38 és az e39 első ülései megegyeznek egymással. A hetes boldog tulajdonosai viszont megkapták ezt az ülést, úgy hívják hogy Sport Contour. Nincs más teendő, csak kirakni a régit, berakni az újat.
És a nagy fényezős - pénzgyűjtős küldetésben a semmiből szembejött két ilyen ülés. Nem tudtam rá nemet mondani.
Jól láthatóan szépen ápolt ülésekről van szó, a sofőr oldali kap egy új szivacsot és patent lesz minden.
Apropó szivacs, többen kérdezték, hogy milyen árakra érdemes készülni egy bőr szett talpra állításánál.
- festés, repedések eltüntetése : 30e / ülés
- gyári szivacs : 40-45e ft / ülőlap ! (háttámla és ülőlap csak külön vehető még hozzá)
- ajtópanel festése : 30e / 4 db
Ha valaki vesz egy közepesen lefingott állapotú szettet, ahol 20 év alatt megkotlott a vezetőülés tömése, akkor jól láthatóan könnyen el lehet locsolni 150-200 ft-ot a belsőre. És itt nem restaurálás szintű felújításról beszélünk.
Megvettem az üléseket, gondoltam becsavarozom a régi helyére és hello, örülök a szerencsémnek. Hát persze. Ezen a ponton baszott hátulról fejbe az internet a bontott cuccok aranyrögeivel.
Kezdődött a sor egy m5 bontással. A bőr már elkelt, a négy ajtópanel megmaradt és sikerült megkaparintanom egy nappa bőrrel behúzott középboxot is. Azt hittem hogy csak a boxot árulja a tulaj, de rajta hagyta a bebőrözött m5 könyöklőt is. Ó happy day....
Az ajtópanelek struccbőr panelesek és a behúzók is bőrözöttek, emiatt vettem meg.
Gondoltam, hogy a bőrt megfestjük bézsre, lesz megint egy bicolor szettem. Ezen addig gondolkodtam, míg felraktak bontásra egy lepukkant 97-es kocsit. Az egész autóban az egyetlen érték a bőrbelső volt, ami a képek alapján az egyik legjobb színben pompázott, ami ehhez a szériához elérhető volt, név szerint Zimt, vagy Cinnamon vagy a magyar BMW szótárban fahéj szín.
120 000 Ft-ról indult a licit az ülésekre, ami önmagában is nevetséges ár volt érte, az eladó láthatóan madarat keresett. Én kipofoztam addigra a tudásomat az e39 belekkel kapcsolatban, alkudoztunk egy sort, végül 50 forintért elküldte a szettet. Szintén bőr ajtóbehúzók, viszont manuál ülés. Annyira szar minőségű képeket küldött az eladó, és annyira nem fotózta a kritikus részeket, hogy tudtam, valami nem kerek, de megvettem tőle. Úgy voltam vele, ha nagyon trágya minőségű Pesten így is simán elviszik tőlem ezen az áron. Meghozta a futár össze-vissza nyomorgatva, nem voltam boldog, mert konkréten nem azt a színt kaptam amiben megállapodtunk.
Én erre a színre számítottam :
De ez jött :
Az alsó a dohánybarna, a felső a fahéj. Hasonló a két szín, de a fahéj sokkal melegebb, narancsosabb árnyalat. Viszont ami váraltan meglepetés, hogy a teljes szett nappabőr tehát nagyon finom báránybőr. Még ennyi év után is hihetetlen puha, sokkal kopásállóbb mint a marhabőr, a felülete pedig sokkal simább, finomabb.
Bár én sem vagyok apró darab, de valami hatalmas darab fickó használhatta az ülést, mert az oldaltámasz annyira szét van nyílva hogy az én hátam sem tudja kitölteni. A teljes garnitúra nagyon le van élve, lesz vele munka bőven, de a nappa megéri.
Úgyhogy jelenleg tele a garázsom ülésekkel és ajtópanelekkel, hála az istennek mindegyik másmilyen színű. Az elképzelés az, hogy előre bemennek az e39 ülések, a boxot kicserélem bőrözöttre, megjavítjuk a nappa ajtópaneleket és hátső ülést, majd azokokat használjuk fel.
Már csak a szín ami kérdésként nyitva van, bézs vagy fahéj játszik. Ha valaki eddig eljutott az olvasásban, az ajándékként kap egy bennfentes infót, ugyanis a napokban megnéztem közelről élőben egy Imola rot kocsit. Gyönyörű volt a szín élőben is, de nem tudtam magam elképzelni benne. Járkáltam körülötte, beleültem, majdnem egy órán keresztül próbáltam befogadni a dolgot, végül nehéz szívvel, de elengedtem, nem lesz vörös autóm.
Nem gondoltam, hogy a szín kiválasztása ennyire feladja majd a leckét, találtam egy gyári Individual e39 színt Mojavebraun Metallic néven, jelenleg ez a befutó. Emiatt nem egyszerű a szín kiválasztása, mert barna kasztniban mindkét szín jól mutat, úgyhogy megvárom a fényezés végét, belepróbáljuk a színeket és majd utánna döntök.
Úgyhogy az ülés-saga még nem ért a végére.