Kronológiai sorrendben megyek. Sok kis alattomos hibát képesek okozni a jeladók. Hála istennek van belőle jónéhány. Többet kicseréltem már belőle legutoljára a vezérműtengely jeladóját, most a főtengelyé volt soron. Nem produkált hibát, csak úgy prevenciós jelleggel csináltuk. Cserélni nem egy nagy történet, Attila pikk-pakk lerendezte.
Közben csendben lepusztultak a vesék, egy krómozott darab lett lefestve feketére. Nem tudom melyik tulaj agymenése volt, borítékolható volt a mostani kinézet. Sárga barátainktól rendeltem egy újat, matt fekete színben. Illeszkedés majdnem tökéletes, pedig gombokért vettem.
Kicseréltük a törött csomagtér teleszkópot és a szarakodó ablakmosó motorját is. Utóbbi miatt legalább a doblemezt is ki kellett bontani.
A tartályon látható kis fekete szar a motor.
Később nyaralni indultunk a kocsival. Sok dolgot kicseréltem már, ami miatt mozgásképtelen lehet az autó, de sok dolgot még nem. Ilyen a generátor is, ami ha Toszkána közepén szarja össze magát, akkor kicsit összeráncoltam volna a szemöldököm. Egész közelre mentünk, alig volt több a túra mint 3500 km.
Úgyhogy lerohantam a szerelőt, hogy cseréljünk generátort. Nem volt baja, csak nyugodtan akartam utazni. Naívan kértem egy ajánlatot egy új darabra. Filléres tétel 520 000 Ft és vihetem haza. Kösz nem.
Úgyhogy felajánlottam az enyémet, cserébe kaptam egy teljesen felújított darabot. Bekerült és a gond nélkül üzemelő generátor helyére kaptam egy vörösen izzó töltésvisszajelző ikont ajándékba. Indulás után 5-10 percig világított majd elaludt. Vissza a műhelybe, rámértek, persze hogy hibátlanul töltött. Eljöttem, másnap ugyanez a történet, csak 1 perc után egy erős gázfröccsre elaludt a jelzés és nem tért vissza. Majd harmadnap ugyanez a sztori, meguntam, otthagytam a műhelyben az autó egy barátságot "napvégéigautólegyenbelőle" kéréssel. Tesztelgették egész nap, nem adta be a hibát. Este értementem, beleültem és egyből bevillant a jel. Kávé nélkül is felszaladt a vérnyomásom, percekig világított, majd amikor Sanyi megjelent a multiméterrel azonnal elaludt. Utánna soha többé nem villant fel, Sanyiék szerint lehet kellett neki néhány km, hogy összekopjon a nyers generátor. Lehet bullshit, de az autó simán vette a túrát. Minden szempontból. Pedig kapott szerpentint rendesen. Toszkána pedig gyönyörű, csak ajánlani tudom mindenkinek.
Hazaértünk, majd napokon belül megadta magát a hűtő. Novemberben, nemsokkal azután hogy megvettem az autót, megadta magát a hűtő, post is volt róla korábban. Kezdő BMW-sként úgy gondoltam jó lesz a bontott is, az új 40 000 forintos árával szemben vonzó volt a 10 000 ft. Azóta már leírtam százszor hogy bontott alkatrészt nem építünk be, ez a hűtő is megbosszulta magát. Egyik reggel tócsa állt az autó alatt, szimatolom, ez hűtő lesz. Kegyes volt az autó, épp csak annyira engedte a levet, hogy használni lehessen az autót, míg meg nem jön az új. Úgyhogy irány a műhely, Ati épp szabadságon lógatta a lábát, így Sanyi vette kezelésbe a kocsit. Utólag is pacsi neki, mindent azonnal félretett, és a tűzforró motorból minimális hűtés után elkezdte kikapkodni a cuccokat.
Feltöltött, légtelenített, azóta minden pipa. Egyre jobb érzés benézni a motortérbe, gyarapodik az új cuccok száma.