Bozzai, avagy hogyan lesz egy 20 éves öreg "sz@rnak" újra élhető belseje?
2017. augusztus 08. írta: Afterdark

Bozzai, avagy hogyan lesz egy 20 éves öreg "sz@rnak" újra élhető belseje?

3875027_orig.png


Van hogy hónapokig nincs megörökíthető esemény a Gyurmával kapcsolatban, most viszont van történés folyamatosan. Most épp a belső van soron. Nem kezdem előlről, írtam már arról, hogy hogyan lett a fekete bőrből bézs. Aztán hogyan terjedt tovább az utastérben a szín.

Ekkor még csak ott tartottam, hogy volt egy egész pofásan kinéző belső, tűrhető állapotban. Akkor a hátsó ülés még festére szorult, az elsőkön sem sikerült kifogástalanra a felújítás. Azt ,hogy ezzel a kinézettel a legtöbb e39 tulaj kibékült volna abból tudom, hogy a legtöbben hülyének tartottak, mikor szóba került, hogy mégsem örülök a végeredménynek. Az i-re a pontot az tette fel, amikor kaptam egy ajánlatot e38 sport contour első ülésekre (Isten áldjon Dani) és idővel sikerült vennem egy fahéj színű nappa szettet.

Mindent berámoltam a garázsba és leültem kicsit gondolkodni. Mióta építem az autót türelmes lettem. Na jó, ez nem a kocsinak köszönhető, de nem tehetek róla, oroszlán a csillagjegyem sosem tudtam várni. Ha a fejlődés első lépése az önismeret, hát akkor úgy érzem fejlődök. 

Szóval volt két fullos ülésem előre, bőrözött ajtópaneleim, bőrözött középbox és dönthető ülések hátra. Mindig is sport ülést akartam, csak győzködtem magam, hogy jó lesz nekem a sima ülés is, mert korábban azt tudtam venni. De végre minden összeállt. Arról is írtam, hogy az első ülések csak első látásra tűntek szépnek, végül kurva sok lett velük a munka. De ha sorrendben akarunk haladni, először le kellett jutatnom Szombathely mellé az összes bazárt, mert időközben bőröst váltottam. Bozzai nevű településen székel Mátyás Gábor akinek a felújításos munkáit egy ideje már követem a facebookon. Megint furgonba dobáltam a cuccokat, csak ezúttal nyugatnak vettem az irányt, ez a túra is volt vagy 500 km. Jó sokat késtem, de amikor befutottam a csendes kis falu szélső utcájába Gábor mosolyogva fogadott, majd segített mindent becuccolni a műhelybe. A felesége is nagyon kedves volt velem, pedig már vagy két órája el kellett volna indulniuk a pár hónapos babájukkal. Ezt a kedvességet azért is értékeltem nagyra, mert jól ismerem a babák, vagyis inkább az anyukák véresen komoly hozzáállását a bárhová történő halálpontos elinduláshoz. Gabi ránézett a cuccra, majd kijelentette, hogy ez fahéj, csak azért nem láttam annak mert két évtizednyi mocsok van rajta. Majd diskuráltunk még a modern BMW-k bőrbelsőiről, elhangzott néhány "régen ez is jobb volt" típusmondat, majd a növekvő asszonyi nyomásnak engedve elindultak és én is bevágtam magam a Ducatoba és indultam vissza Pestre.

 

screenshot_2017-08-07_23_30_31.png

img_0126.jpg

img_0130.jpg

 

Korábban Bozzaira menet, el kellett döntenem, hogy mennyire hagyom elfajulni a folyamatokat. A legjobb természetesen az lett volna, ha minden bőrt gyári újra cserélünk. Ez gyakorlatilag restaurálás szintű folyamat lenne és annyiba kerülne, hogy M. Lőrinc is csak két havi béréből tudná kifizetni. 

Úgyhogy egy szintet lentebb léptem, vagyis hozzuk ki a mostaniből amit ki lehet. Ehhez kellett pár kocka gyári bőr, egy ülőlapi szivacs, oldalsó takaró műanyag idomok. Gyári bőrt visszacsiszolni, tölteni, festeni, szivacsozni, melegíteni. A bézs elemeket feketére fújni, a bőrt pedig fahéj színre színezni. Mondom, volt vele munka gazdagon, de először a ráokádott korábbi festéstől kellett megszabadulni. 

18834467_1600651009965740_1618473994_n.jpg

 

18871015_1600650959965745_69167903_n.jpg

18834475_1600650929965748_2054618698_n.jpg

18516410_1582688751761966_959711438_n.jpg

Olyan vastagon volt rajt a festék, hogy gyakorlatilag eltakarta a varrást. 

18518539_1582668618430646_2079839047_n.jpg

 

20258226_1234528813336718_9011061947009404068_n.jpg

20229128_1234528746670058_2517066989245987720_n.jpg

20229158_1234528886670044_3666788857364842974_n.jpg

20136631_1653174964713344_242138748_n.jpg

20134493_1653174988046675_1624769593_n.jpg

20117256_1650606391636868_266500235_n.jpg

20045863_1650604518303722_57059945_n.jpg

18835291_1600651023299072_2018248888_n.jpg

18870875_1600650923299082_1667180701_n.jpg

18492225_1582643941766447_1831331472_n.jpg

18492311_1582643925099782_784887499_n.jpg

18492349_1582669085097266_348008947_n.jpg

18492398_1582666928430815_1480535088_n.jpg

18492705_1582679418429566_1883210041_n.jpg

18492815_1582688738428634_1621342587_n.jpg

18516409_1582656878431820_2132149968_n.jpg

18902485_1600644903299684_1659804637_n.jpg

20117588_1650730554957785_1199908218_n.jpg

20068367_1650730521624455_517149048_n.jpg

20121054_1650730531624454_1810750733_n.jpg

20136709_1650730714957769_2124973702_n.jpg

20068327_1650730974957743_1150813523_n.jpg

20117654_1651001504930690_570513585_n.jpg

20117507_1650775381619969_1287864974_n.jpg

20117532_1650825594948281_1336377557_n.jpg

19904772_1650730808291093_614440617_n.jpg

20030860_1650775211619986_1003458507_n.jpg

20067581_1651056928258481_485815638_n.jpg

20067735_1650827178281456_452230167_n.jpg

20293062_1234534330002833_7547868546305187415_n.jpg

20229297_1234533800002886_7001706702264943567_n.jpg

20245457_1234534156669517_5825684322607464385_n.jpg

20196750_1655849271112580_1137834452_n.jpg

20120832_1651057008258473_785805468_n.jpg

20068359_1650826651614842_2125230284_n.jpg

20136631_1653174964713344_242138748_n.jpg

20134725_1653175098046664_2048576578_n.jpg

20182782_1653175371379970_377166621_n.jpg

20187670_1653175238046650_115177912_n.jpg

20120808_1653175254713315_578318574_n.jpg

20270173_1657780594252781_197945562_n.jpg

20206193_1657780567586117_1314576874_n.jpg

20120868_1650607648303409_1825658994_n.jpg

20068259_1650605341636973_1852624699_n.jpg

20120694_1650605438303630_1009801845_n.jpg

20030972_1650607518303422_1561012070_n.jpg

20031083_1650606638303510_1942796223_n.jpg

20206113_1655283584502482_565352583_n.jpg

20197040_1655284117835762_635714326_n.jpg

20196880_1655330627831111_433584041_n.jpg

20206340_1655303301167177_1030908841_n.jpg

20217234_1655389664491874_1023178781_n.jpg

20182583_1655389614491879_970562969_n.jpg

 

20182832_1655389897825184_1992040150_n.jpg

20158274_1655260017838172_968822630_n.jpg

20206340_1655303301167177_1030908841_n.jpg

20179732_1655303294500511_504696856_n.jpg

 

Rendbe kellett hozni az ajtópaneleket is. A vezető oldali sajnos meg volt repedve, vettem egy ép darabot és átraktunk bele minden bőr betétet. Viszont a bőrt sajnos csak úgy lehet fújni, hogy megfogja a cérnát is, lehetetlen kimaszkolni, emiatt a buktam a behúzók fekete tűzését. 

img_0042_1.jpg

img_0045_1.jpg

img_0046_1.jpg

20158387_1653384614692379_1880164290_n.jpg

20136727_1653384914692349_1636829017_n.jpg

20136540_1653382564692584_1843857192_n.jpg

20158296_1653383464692494_974843227_n.jpg

20182773_1654248047939369_1250299916_n.jpg

20179722_1654247694606071_561710648_n.jpg

20187747_1654247891272718_1362167205_n.jpg

20206102_1654247734606067_257394602_n.jpg

 

Próbaképpen összeraktuk, hogy megnézzük hogy mutat. 

 

20374311_1234544596668473_1779075792850529584_n.jpg

20271763_1657917780905729_757359882_n.jpg

20271835_1657974994233341_1843541937_n.jpg

20271866_1657974050900102_579653841_n.jpg

20271870_1657967247567449_1941137974_n.jpg

20271889_1657975244233316_663384929_n.jpg

20245449_1234544553335144_3978604526200283097_n.jpg

20187873_1657974084233432_538846849_n.jpg

20206125_1657918380905669_598993709_n.jpg

 

A hátlapok egyenlőre nem lettek ráakasztva, mert hiányoznak azok a kis istenverte rugók amik a zsebet húzzák vissza a helyére. Újban már nem lehet kapni, csak bontásból tudok hozzá vadászni. De mindezek ellenére azt gondolom, hogy Gábor igazán kitett magáért, baromi szép lett a végeredmény. Bár a hátsó ülésekkel kevesebb munkája volt, azért a biztonság kedvéért az is ki lett szivacsozva és belevarródott egy e38 hátsó üléséből kinyert fűtőszál, így hivatalosan is meleg az ülés télen a fiam feneke alatt.

20374581_1234546853334914_8181174627281248611_n.jpg

20265109_1234546780001588_6380182807059609240_n.jpg

20229216_1234546580001608_7300639274576189070_n.jpg

20245339_1234546483334951_4235951688664392126_n.jpg

20245579_1234546523334947_8001195264474645425_n.jpg

20245702_1234546720001594_164148142012955016_n.jpg

20245773_1234546653334934_5118348383155128814_n.jpg

20293103_1234547033334896_2066180492866694638_n.jpg

 

Amikor visszakaptam az üléseket egyedül a vezető oldalinak ülőrésze okozott egy kis csalódást. A képek nem adják vissza, de nagyon hullámos volt és bőrön is volt néhány közelről látható repedés, úgyhogy végül visszaküldtem és azt a kockát is új bőrre cseréljük. Lehet, hogy túlzásnak tűnik, de érdemes megnézni a combtámasz és az ülőlap bőrét egymás mellett.

20245702_1234546720001594_164148142012955016_n_1.jpg

 

Fedett helyre pakoltam mindent, rendeltem pár apróságot. Egy tálcát a könyöklőbe a gyári telefon helyére és egy műanyag bisz-baszt ami a könyöklő elején található. Apropó könyöklő, az m5 középbox is újra lett fújva, tisztítva és ápolva.

img_0531.jpg

img_0532.JPG

img_0537.jpg

img_0538.jpg

img_0540.JPG

img_0541.jpg

img_0542.jpg

img_0543.jpg

img_0544.jpg

img_0545.jpg

img_0546.jpg

img_0547.JPG

img_0548.jpg

img_0549.jpg

 

Egyenlőre ennyi srácok, most pár hétig sajnos kényszerpihenő van a fényező miatt.

A nap süssön rátok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bmwe39.blog.hu/api/trackback/id/tr5212725982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Negrogo 2017.08.10. 12:16:08

Ez a hozzaszolasom olyan azok utan, hogy bele kezdtel mar ebbe a projectbe mint le egett hazra vizet onteni, ergo elkestem vele es semmi haszna:

Szepek lettek. Elismerem a munkat ami benne de egy ennyire szetbontott ajto karpit mar nem lesz olyan mint volt szerintem. Recsegni, zorogni fog idovel bar lehet osszeall es megse. ~10 eves E39 multal es, hogy tudom mi mennyi, nem lett volna tenyleg jobb dontes el adni a vasat ahogy van es venni kintrol 8-9-10000 euroert egy nagyon szep peldanyt. ~3 millabol magyar rendszam mar rajta. Majd ezen finomitani es extrazni ha vmi kell esetleg. De egy ilyenben alapbol nincs kikopka a konyoklo vagy a bor, nem rohad es keszen van, gyari. 10e euroert ilyen belsos E39-ek mennek: https://i.ebayimg.com/00/s/ODk5WDE2MDA=/z/xXQAAOSwLsBZU6uq/$_57.jpg

Afterdark 2017.08.10. 12:44:57

@mennyi?husz!: Abban hogy kimegyek, kifizetem, hazahozom nincs semmi vonzó nekem. Meg kell értened, hogy ezt az egész folyamatot én élvezem. Kár azon gondolkodni ,hogy mit lehetett volna csinálni, bár erről szól a kommentek nagy része, hogy m5-öt, kellett volna vennem, vagy szalonból kellett volna vennem, aztán lezsírozva betárolni 20 évre. De a helyzet adott, ebből fogom kihozni a maximumot akkor is ha menet közben már nem tűnik logikusnak a dolog.

Recsegni semmi sem fog, minden patent újra lesz cserélve, többször szét volt már szedve a belső és most sem nyöszörgött semmi.

Negrogo 2017.08.10. 13:27:18

@Afterdark: Ertem. En is csereltettem szivacsot vezeto ulesen, illetve le kentem magam a bal oldalso reszet, tamaszokat pl. En is szerettem csinalni es en is sokat koltettem az enyemre szoval ertem hidd el de ugyanakkor azert ilyenbe nem mentem volna, hogy a manualis sport uleseket motorosra cserlejem meg kabelkoteg cseret csinaljak es stb. Latom, hogy a legextrasabb kivetelt akarod de epp ezert irtam, hogy akkor van ami keszen van es olcsobban is meguszod.

Patent csere az alap. En most igazabol a konyoklo reszere gondoltam az ajtonak. De elhiszem ha azt mondod birja a legozast.

Cseppel Csaba 2017.08.10. 13:52:24

Szia!

Pár hónapja találtam a blogot és a Facebook oldalt és nagyon tetszik amit az autóval csinálsz. Három kérdésem lenne:
- Publikus lesz-e valamilyen formában a bmw_e39_felujitas_koltsegek.xls ?
- Ha készen vagy és eltelik 2-3 hónap akkor ez az "élvezet", hogy újítgatod az autót már nincs. Mi lesz utána?
- Milyen fejegység lesz az autóban? Gyári vagy valamilyen Androidos?

üdv

Zomdie07 2017.08.10. 14:23:40

Jó volt látni, hogyan frissül a belső.

Persze lehet itt mérlegelni számolni mennyit ér ez a buli.. Személy szerint szivesebben olvasok ilyen blogot mint " Hogy hoztam haza egy M5-t a német kebab telepről " Úgy sejtem a kommentelők nagy része nincs közös kasszán a tulajjal akkor meg nem mindegy ?

Kitartás.

Cseppel Csaba 2017.08.10. 14:45:05

@Zomdie07: Szia!

Nem a zsebben turkálás a lényeg hanem ha esetleg valaki hasonlón töri a fejét akkor csak nagyságrendileg tudja mennyi egy ilyen project. Akkor rosszabb érzés amikor a project közepén szembesülsz vele, hogy a felénél elfogyott a "lendület".

Most, hogy kijavították a rozsdás részeket kezelni fogják valamivel, hogy késleltessék a következő kört? 20 év múlva ott fogod röfögtetni a villanyautós srácoknak...

bye

Zomdie07 2017.08.10. 15:06:22

@Cseppel Csaba: Üdvözlet,

Nem a te bejegyzésedre reagáltam. Úgy általában látni mint itt is önjelölt pénzügyi és befektetési tanácsadókat.

Én is túlvagyok egy E28 full felújításon.. szerintem autónként is rengeteg tényező lehet ami megdolgozza a végösszeget. Nehéz dió az biztos

Afterdark 2017.08.10. 15:15:32

@mennyi?husz!: Minden ajtópanel a gyári, a könyöklő sem lett cserélve, csak a vezető oldalin, de azon is áll mint a cövek ;)

Afterdark 2017.08.10. 15:27:10

@Cseppel Csaba:

Köszi az elismerést.
- A költségek nem lesznek publikusak és amúgy nincsenek összesítve.
- Ha elkészül, akkor ápolgatom, szeretgetem, használom.
- Csak gyári cuccokban hiszek, gyári nagynavi lesz benne.

@Zomdie07:

Igazad van, sokak szerint sokféleképpen költhetném el azt az összeget amit most a Gyurma kap.

Negrogo 2017.08.10. 17:08:12

@Zomdie07: Mind1 persze de a pap is holtig tanul es ha vki vegig jarta ezt vagy majdnem akkor segit, tanacsot ad. Vannak azok a kommentelok akiknek sok kozuk nincs a BMW-hez meg vannak akiknek van bimmerre ugyan de nem E39. Nem veletlen osztom az eszt :) Nem az a gond kolt ra es megcsinalja, extrazza, hanem magaval az alappal, donorral (szerintem) es nem azert mert nem M5. Egy 525i is megeri.

Szerinted nekem, hogy ez igy nez ki mennyi penzben es munkaban van? :)

itcafe.hu/dl/upc/2017-08/26753_20170404_141959_richtone.jpg

itcafe.hu/dl/upc/2017-08/26753_20170527_182216_richtone.jpg

subtotal 2017.08.10. 21:23:38

Élhető????? :D
Élhető az, mikor nincs elzsírosodva és széjjelkopva, de van rajta némi patina.

Erre inkább a hihetetlen a jó szó.
Nagyon kiváncsi lennék az összhatásra, mikor teljesen összeáll.
Amúgy nagyon vicces, épp tegnap vettem egy ülésszettet az enyémbe anyagnak a tervezett felújításhoz.
A könyöklőhöz való műanyag nyitó bisz-baszt mennyiért adták gyáriban? Nekem is kopott és sajna zavar is...

Afterdark 2017.08.10. 22:01:59

@subtotal:

Könyöklőbe való műanyag tálca : 51168215943 - 2k

Könyöklő első kis műanyag borítása : 51167141735 - 3k

subtotal 2017.08.10. 22:24:39

@Afterdark: köszi! asszem kibírható.
Nekem csúszkás van amiben nincs a telónak kialakított mélyedés.
Jópár éve cseréltem a sima nyithatót csúszkásra, mostanra megkopott a nyitó.

Mivel elég közel van hozzám, ahol kasznizzák a kocsid és nekem is jó ideje ott mocorog a nagy tetőablak a kicsi fejemben (a tető amúgy is volt már fényezve még mielőtt hozzám került), ha nem nagy kérés átdobnád privátba az elérhetőségüket?

muz 2017.08.11. 00:11:18

Gratula!
Itt nem kell észérveket meg költséghatékonyságot keresni!
Ez egyszerűen őrület s szenvedély!

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2017.08.11. 22:06:23

Megérem, hogy lecserélted a Viktort, mert nekem is ki van a faszom vele..

Tamas Jackel 2017.09.04. 16:36:31

Csak egy gyors kerdes>
A gyari M5 ulesek is kompatibilisek a tobbi E39-be? 500 eurot kernek egy elso hatso szettert, nem volna rossz megcsipni :)

Afterdark 2017.09.04. 22:44:36

@Tamas Jackel: Szia! Igen, kompatibilis. Hajrá ;)
süti beállítások módosítása