Van hogy hónapokig nincs megörökíthető esemény a Gyurmával kapcsolatban, most viszont van történés folyamatosan. Most épp a belső van soron. Nem kezdem előlről, írtam már arról, hogy hogyan lett a fekete bőrből bézs. Aztán hogyan terjedt tovább az utastérben a szín.
Ekkor még csak ott tartottam, hogy volt egy egész pofásan kinéző belső, tűrhető állapotban. Akkor a hátsó ülés még festére szorult, az elsőkön sem sikerült kifogástalanra a felújítás. Azt ,hogy ezzel a kinézettel a legtöbb e39 tulaj kibékült volna abból tudom, hogy a legtöbben hülyének tartottak, mikor szóba került, hogy mégsem örülök a végeredménynek. Az i-re a pontot az tette fel, amikor kaptam egy ajánlatot e38 sport contour első ülésekre (Isten áldjon Dani) és idővel sikerült vennem egy fahéj színű nappa szettet.
Mindent berámoltam a garázsba és leültem kicsit gondolkodni. Mióta építem az autót türelmes lettem. Na jó, ez nem a kocsinak köszönhető, de nem tehetek róla, oroszlán a csillagjegyem sosem tudtam várni. Ha a fejlődés első lépése az önismeret, hát akkor úgy érzem fejlődök.
Szóval volt két fullos ülésem előre, bőrözött ajtópaneleim, bőrözött középbox és dönthető ülések hátra. Mindig is sport ülést akartam, csak győzködtem magam, hogy jó lesz nekem a sima ülés is, mert korábban azt tudtam venni. De végre minden összeállt. Arról is írtam, hogy az első ülések csak első látásra tűntek szépnek, végül kurva sok lett velük a munka. De ha sorrendben akarunk haladni, először le kellett jutatnom Szombathely mellé az összes bazárt, mert időközben bőröst váltottam. Bozzai nevű településen székel Mátyás Gábor akinek a felújításos munkáit egy ideje már követem a facebookon. Megint furgonba dobáltam a cuccokat, csak ezúttal nyugatnak vettem az irányt, ez a túra is volt vagy 500 km. Jó sokat késtem, de amikor befutottam a csendes kis falu szélső utcájába Gábor mosolyogva fogadott, majd segített mindent becuccolni a műhelybe. A felesége is nagyon kedves volt velem, pedig már vagy két órája el kellett volna indulniuk a pár hónapos babájukkal. Ezt a kedvességet azért is értékeltem nagyra, mert jól ismerem a babák, vagyis inkább az anyukák véresen komoly hozzáállását a bárhová történő halálpontos elinduláshoz. Gabi ránézett a cuccra, majd kijelentette, hogy ez fahéj, csak azért nem láttam annak mert két évtizednyi mocsok van rajta. Majd diskuráltunk még a modern BMW-k bőrbelsőiről, elhangzott néhány "régen ez is jobb volt" típusmondat, majd a növekvő asszonyi nyomásnak engedve elindultak és én is bevágtam magam a Ducatoba és indultam vissza Pestre.
Korábban Bozzaira menet, el kellett döntenem, hogy mennyire hagyom elfajulni a folyamatokat. A legjobb természetesen az lett volna, ha minden bőrt gyári újra cserélünk. Ez gyakorlatilag restaurálás szintű folyamat lenne és annyiba kerülne, hogy M. Lőrinc is csak két havi béréből tudná kifizetni.
Úgyhogy egy szintet lentebb léptem, vagyis hozzuk ki a mostaniből amit ki lehet. Ehhez kellett pár kocka gyári bőr, egy ülőlapi szivacs, oldalsó takaró műanyag idomok. Gyári bőrt visszacsiszolni, tölteni, festeni, szivacsozni, melegíteni. A bézs elemeket feketére fújni, a bőrt pedig fahéj színre színezni. Mondom, volt vele munka gazdagon, de először a ráokádott korábbi festéstől kellett megszabadulni.
Olyan vastagon volt rajt a festék, hogy gyakorlatilag eltakarta a varrást.
Rendbe kellett hozni az ajtópaneleket is. A vezető oldali sajnos meg volt repedve, vettem egy ép darabot és átraktunk bele minden bőr betétet. Viszont a bőrt sajnos csak úgy lehet fújni, hogy megfogja a cérnát is, lehetetlen kimaszkolni, emiatt a buktam a behúzók fekete tűzését.
Próbaképpen összeraktuk, hogy megnézzük hogy mutat.
A hátlapok egyenlőre nem lettek ráakasztva, mert hiányoznak azok a kis istenverte rugók amik a zsebet húzzák vissza a helyére. Újban már nem lehet kapni, csak bontásból tudok hozzá vadászni. De mindezek ellenére azt gondolom, hogy Gábor igazán kitett magáért, baromi szép lett a végeredmény. Bár a hátsó ülésekkel kevesebb munkája volt, azért a biztonság kedvéért az is ki lett szivacsozva és belevarródott egy e38 hátsó üléséből kinyert fűtőszál, így hivatalosan is meleg az ülés télen a fiam feneke alatt.
Amikor visszakaptam az üléseket egyedül a vezető oldalinak ülőrésze okozott egy kis csalódást. A képek nem adják vissza, de nagyon hullámos volt és bőrön is volt néhány közelről látható repedés, úgyhogy végül visszaküldtem és azt a kockát is új bőrre cseréljük. Lehet, hogy túlzásnak tűnik, de érdemes megnézni a combtámasz és az ülőlap bőrét egymás mellett.
Fedett helyre pakoltam mindent, rendeltem pár apróságot. Egy tálcát a könyöklőbe a gyári telefon helyére és egy műanyag bisz-baszt ami a könyöklő elején található. Apropó könyöklő, az m5 középbox is újra lett fújva, tisztítva és ápolva.
Egyenlőre ennyi srácok, most pár hétig sajnos kényszerpihenő van a fényező miatt.
A nap süssön rátok!