Történt, hogy a pünkösdi hosszúhétvégén két autóstalálkozó is követte egymást a naptárban, egy szombati Totalcar Parkoló Parádé és egy balatonfüredi veterán találkozó.
Történt az is, hogy a szombati érdeklődésemet elmosta az eső, viszont a vasárnapi veteránra leautóztunk. 54 autó volt kint, gondoltam fél órát elnézelődünk. Mindig félve megyek az ilyen találkozók közelébe, mert így is nehezen sikerül normális emberi szinten tartani a felújítási mániám, az itt kiállított kocsik pedig nem segítenek ennek visszaszorításában. Volt itt az "őszinte " állapotú 6-oson keresztül patika állapotra restaurált Mercedes 280 SE 3.5 coupe-ig minden. Jaguárok, Mercedesek, Bentleyk, Alfa Romeok, Bugattik, Rolls Royce-ok és egy nagy adagnyi BMW. Újak - régiek vegyesen.
Csorgott a nyál, porcosodott a cerka, röpködtek az "aztak...." kezdetű mondatok és órákon át vizslattuk azoknak az időknek az autóit, amikor még fémből, fából és műanyagból dolgoztak a mérnökök. Élmény volt behajolni egy 50-60 éves autóba és érezni a konzervált olajos - bőrös gépszagot.
A képek minősége Saci pink színű fényképezőjének ízlésességével arányos, de remélem visszaad valamit a hangulatból.
Kint volt a Totalcaron cikkezett 3200 CS is. A hangja lepett meg leginkább.
A hatos bár kismotoros volt és nem is a legszebb állapotú, azért imádtuk.
Itt már viszont kifogástalan volt az állapot. El is vesztem a részletekben...
Aztán jött a következő sátor. Mindig szerettem a Z8-at, de még sosom láttam élőben. Ha lenne 80 millióm venném-vinném.
Aztán az egyik fa alatt békésen várakozott egy B11.
Helyszűke miatt nem tudok minden autót feltenni viszont egy mindenképp idekívánkozik.
Maserati 8CM . 1934-es évjárat, soros nyolchengeres motor és 260le teljesítmény. A hangja egyszerűen besz@rás volt, igazi hősök voltak akik egy ilyen autókezdeményt ilyen teljesítménnyel a lábuk közé vettek.
Aztán jött még néhány Bugatti és Rolls majd egy E-type-al találkoztunk.
Aztán belebotlottunk egy másik kedvencembe a Citroen Ds-be. Mindig elgondolkodom, hogy micsoda technikai bomba lehetett ez a maga idejében.
Ezt az Alfát is már többször láttam de még mindig nem tudom megunni. Állapotra nem a legszebb, de a forma eladja magát.
Majd zárásként jött a felvonulás a városban, amit egy M2 vezetett.