Régóta bújom már a netet egy váltófüles kormány után. Mióta hárman vagyunk a családban, már kevesebbet használom S-ben a váltót, de azért párszor kiégetem a véremből a napi felgyűlt stresszt. Nyilván ilyenkor csak zárt pályán használom ki az autó képességeit, csakis beöltözve, bukósisakban, 200 fölött mindig csak németországban közlekedem....
1 baj volt csak a váltófüles kormánnyal. Az hogy e39be nem szereltek. 46-ba igen, az m3 egy igazán kurrens kormánnyal kapható, az aztán ritka mint a fehér holló. Vagyis inkább hihetetlenül drága, mert 1-2 db mindig van az ebay-en eladó. Kész szerencse, hogy a 3-as kormány használható az ötösökkel is. Itthon is kaptam baráti ajánlatokat , miszerint "nincs gond barátom, 200e forintért beszerezzük és beszereljük neked". Kösz "barátom" inkább nem.
És a mélytorkos orál itt kezdődik és egy egyszerű számból fakad. 97. Kérem jól jegyezzék meg ezt a számot, ez már eddig is komoly gondokat okozott, ezután sem fog nyugton hagyni. Ez pedig az évjárat, 1997, merthogy az egyik bontósom fia szerint "ez olyan régi szar, amit már nem is bontunk".
Facelift után szebb az élet, kékebb az ég, a modellfrissítéstől innen Mória hatalmas falai várják az autóját fejleszteni szándékszó tulajt. Kétindítós kormányban a régi kormány kiszerel, az új beszerel, váltófülek beköt, kb ennyi a folyamat.
Jelenleg egyindítós kormányom van, emiatt cserélni kell a komplett kormányoszlopot, az ehhez tartozó gyújtáskapcsoló betétet, az átvezető gyűrűt, teljes kábelezés kell, a bajuszkapcsolókat faceliftesre cserélni, szerencsés esetben felprogramozni, szerencsétlenebb esetben kicserélni az lcm modult.
Már magát is a kormányt is csak két darabban tudtam megvenni, az egyik tulajtól a vázat magát a nagyon fontos gyűrűvel együtt, míg egy másik tulajtól vettem egy teljes e46 kormányt, amiről átszereltem a multigombsort, betétet és légzsákot.
Foglalkoztam vele egy kis ideig, végül lett egy használható állapotú váltófüles kormányom VÉGRE.
Volt pucolnivaló rendesen.
Kapott a bőr egy alapos tisztítást és ápolást.
Tádááám
A kormányoszlop kissé olajos állapotban volt, végre volt mit pucolni... :)