Amikor gyártásba került az e39 még nem volt komoly divat a tetőkárpittal történő variálás. Nem volt ledes hangulatvilágítás, nem volt bőrrel behúzott tető, az ötösnél volt szürke és bézs aztán szia. Később jött az extraként rendelhető fekete verzió, majd az m5 megkapta az alcantara tetőt. A kétezres évek elején közel sem volt annyira felkapva ez az anyag mint manapság, igazi ritkaságnak számított.
Nekem gyárilag sima világos szürke kárpitom volt. Ezt cseréltem le egy fekete szettre, amit sajnos nem lehetett facelift előtti autóhoz használni. Más az A és B oszlop takaró rögzítése, más a kapaszkodók rögzítése. Megerőszakolva a szettet fel lehetett használni, de tudtam, hogy így nem lesz az igazi.
Először arra gondoltam, hogy egy facelift előtti szürke szettet áthúzatok feketére. Aztán rájöttem, hogy itt az alkalom, bármit csinálhatok, bármilyen anyagot felhasználhatok. Az alcantara eddig hidegen hagyott, mert főleg csak képeken láttam és valljuk be őszintén, ezt az anyagot nagyon nehéz jól fotózni, képeken szörnyen mutat. Aztán egy S Mercedesben szembejött egy ilyen tető, nagyon kellemes hatása volt, itt eldöntöttem, hogy ebbe az irányba megyek el.
Márcsak a szín volt a kérdés. Marha sok színben kapható az anyag, de nálam a bőr színe kilőtt szinte minden lehetőséget. A fekete / sötétszürke lehetőséget elvetettem, valami földszín felé vonzódtam. Végül ez egyik gyártónál találtam egy kakaó fantázianevű színt, ez lett a befutó.
Miután elküszült a kápritos, Bence barátommal rászántunk egy jó fél napot, és kicseréltük a fekete kárpitot.
Én előre szóltam, hogy nem lehet normálisan fotózni. :)
Szokták mondani, hogy a legjobb dolgok mindig véletlenül jönnek szembe. Így jött az ötlet, hogy a hetesekbe gyártott kapaszkodó egy az egyben passzol a facelfit előtti ötösbe is. Eddig ez nem nagy történet, viszont a hetesbe gyártottak fával borított és bőrözött kapaszkodókat is. Előbbi nagyon tetszik, de elegánsabb vonal, viszont a bőrözött kapaszkodó már érdekesebb volt. Egy szürke darabot találtam belőle, fillérekért adta az eladó. Elküldtem a bőrös emberemnek, aki a műanyag részt feketére, a szürke bőrt pedig a tetőkárpit színére varázsolta.
És ha már beindult a bőrözés, sikerült beújítanom egy másik extrát. Rendelhető Individual extra volt a bőrözött díszléc. Néhány színben volt elérhető, nekem egy bézs darabot sikerült szereni, de semmi gond, ha már a bőrösöm bekeverte a színt a kapaszkodókhoz, végigment vele a díszléceken is. Bocs a terítőért, már tavaly karácsonykor megvettem a léceket.
Elég nagy falat volt mindent összehangolni, de őszintén mondom, elégedett vagyok a végeredménnyel. És igen tudom, a váltógomb kérdése még megoldandó feladat.
A végére hagytam egy alig látható beltér elemet. A középbox műszerfal felőli takaró eleméről van szó, ami gyárilag a szőnyeg szinével van behúzva, de egyes M5-ökben ez is bőrözve van. Eddig nem vettem mert mindenhol 150-200 euró környékén mozgott, de egy angol m5-ből kemény 20 fontért sikerült vennem egyet. Kapott egy tisztítást és frissítő festést aztán mehetett a helyére.
Jelenleg nem áll tökéletesen mert vár rá egy műanyagozás, mert utólag vettem csak észre, hogy egy tartó fül ki van törve a helyéről.