Ez hülye?!
2015. május 12. írta: Afterdark

Ez hülye?!

facepalm1.jpg



 Mióta használom a kocsit, nagyjából ez van az emberek arcára írva. Az illedelmesek kérdezik, a bátrabbak mondják. A "Mennyit eszik?" kezdetű klasszikus kérdés sem segít az álláspontom megértésében. 

Azt szögezzük le, lassan 20 éves,  hajdani prémiumautóval járni nem logikus döntés. Semmilyen szempontból sem. Meg lehet indokolni racionális érvekkel az érzelmi döntést, de az olyan mint gereblyével füvet nyírni. Nem hatékony.

Milyen érveket hoztam fel magamnak? (Mert először én is próbáltam okosan eladni az ügyet.)

1. 

Nem sokkal drágább fenntartani, mint a 2008-as Ford Fiestámat, mert nem sokkal drágább az alkatrész. Baromság. Mondjuk az alkatrész kb duplája, de nem is ez a gond, hanem, hogy mindenből több van. Mondjuk a futóműben 3x annyi elem van, és akkor még nem néztem a motort, az elektronikát. Egy garnitúra nyári gumi 200 000 Ft,  egy téli szett ára sem lesz meglepő, az is annyi. (Ahogy észrevettem, jobban eszegeti a gumit, mint a Ford 80 lóereje.)  De megéri e borítani a valutát a fenntartásba? Vagyis pontosan nem is a fenntartásba, hanem a kiváló állapot elérésébe? PERSZE, HOGY MEG! (Figyeljétek, milyen racionálisan érvelek.) Minden beletett forint érződik az autón. Finomabb lesz, megbízhatóbb, összességében kellemesebb. Emiatt nem is sajnálom tőle a pénzt.

2.

A Fordom is 9 literrel jár városban, a Bömi pedig 10-el városon kívül, nem is nagy a difi. (Érdemes ismét figyelni a csúsztatást saját magammal szemben.) A kiskocsim 6 literrel járt városon kívül, meg 9-el városban. Most 10-el járok kint és 15-el bent. Jah és többet is járok vele, jobb benzinnel és tempósabban is, így dupla annyi pénzt hordok havonta a derék MOL részvényesek zsebébe. De megéri- e? Persze, hogy meg! Élmény vele autózni, nyomatékos, kellően erős, minden barátom imádja a hangját. Sokat eszik? Hát, ez egy ilyen biznisz...

3.

Nem sok az adó rá. De, kurvára az. Éves kötelező néhány aprósággal együtt 100 000 Ft, Cascót - ha egyáltalán lehetne rá kötni - 1 millió Ft lenne az éves díja, az éves teljesítményadója 65 000 Ft. 

4.

Kell a nagy autó, mert kell a hely. Nem, nem kell. 99%-ban egyedül utazom, 1 db laptop táskával. Azt a maradék 1%-ot is megoldottam 6 év alatt mindig, befért már a Fordba egy fél lakás költözésnél, 1 heti komplett horgászcucc, sátrastól, gyakorlatilag vittem a fél garázst. Városba túl nagy, cikázni, parkolót foglalni vele nehezebb. Megéri-e áldozni a helyre? Mindenképp igen! Kényelmesek az ülések, tudok terpeszkedni,  és megnyugtató a tudat, hogy van körülöttem tér, ami hajladozhat, ha egy Suzukis benézi a jobbkezes utcát. 

5. 

Micsoda presztízzsel jár egy BMW. Nos, nem jár azzal. Vagyis ezzel még nem. Egy öreg BMW már különleges, egy új BMW még különleges, de egy közel huszas BMW még sem itt, sem ott nincs. Jellemzően kik nézik meg az autót? Az autóbuzik. Akik tudják, hogy milyen is egy V8-s motor, akiknek jelent valamit, hogy az erő nem egy 1,6-os turbós hajszárítóból, vagy egy céges kétezres tdci-ből jön, hanem egy hagyományos szívó motorból. Megnézik azok, akik retinája már a szétpusztított, lefosott E39-ekhez szokott, és érdekes egy szebb állapotút is látni belőle. Ez a pont a legkevésbé releváns, nekem többet jelent, ha a Mosós Zoli megkér, hogy padlógázzal hagyjam el a mosót, mert szereti a hangját, mintha középiskolás lányok forgolódnának az autó után.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy mióta az eszemet tudom, egy BMW-t akartam birtokolni. Tudtam, hogy szeretnék egy átlagnál kicsit erősebb és kicsit nagyobb kocsit, így vettem meg a mostanit. Mostanra viszont hozzám nőtt a kocsi, sokkal jobban mint azt vártam. Legalább kétszer fordulok vissza megnézni, ha hazaértem a munkából, mindig jókedvem van, ha el kell mennem vele valahová (a hétvégi bevásárlás kivétel).

És mégegy dolog, ami egy ilyen autóval jár. Hamar bővül a barátok köre. Lesz egy szerelőd, egy alkatrészesed, egy villanyszerelőd, gumisod és egy mosós barátod,  nagyon hamar. Remek emberek mind. Ezt követően szerelőd lesz még egy, mert a megszokottnak sosincs rád akkor és annyi ideje, amennyit szeretnél. De jól megférnek egymás mellett, mindketten profik, az egyik munkaidős profi, a másik még gond nélkül belekezd este nyolckor egy motorvezérlő cserébe. És emelett rengeteg ismerősöd is lesz, mert mindig történik valami. Vagy fórumról barátkozol, vagy márkatársakkal egy Szolnokig tartó kergetőzés után a Shell kúton. 

És ami a legfontosabb, egy ilyen autó mindig ellát célokkal. Mert soha nincs kész. Mindig van feladat, ami elviszi a mindennapi gondokról a fókuszt. De akinek az ilyen feladatok nyomasztóak, ne vegyen ilyen autót. Aki nem ért szót a szerelőkkel (emberileg, nem szakmailag), ne vegyen ilyen autót. Akinek nincs mobilan 300 000 forintja, ne vegyen ilyen autót. Akinek az előző 300 000 forintot követően nincs újabb 300.000 forintja egy másik hirtelen szervizre, ne vegyen ilyen autót. 

Mindenki más bátran vegyen új BMW-t, csillogóbb, kifinomultabb. És marad néhány bolond, aki szívesen jár ezekkel a régi kocsikkal, mert ezeket fenntartani és használni józan érvekkel nehéz lenne. Elég annyi, hogy nagyon megszerettem, kipofozom, használom még sok-sok évig, majd a végén elautózunk a naplementébe csillámpónikat kerülgetve. 

És a címben lévő félig-meddig kérdésre a válasz: Igen!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bmwe39.blog.hu/api/trackback/id/tr387454226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kzolee 2015.05.12. 22:06:55

Lehet még ezt fokozni :)

Egy-két generációval régebbi ötössel. A szerelő, aki előtte még a barátod volt, már egyre kevésbé az... :)

Amúgy nem rossz meglátások.

Afterdark 2015.05.12. 22:12:56

Sejtettem, hogy nem én vagyok a teteje.

Onnan a szerelő már inkább családtag. Keresztvíz alá tartja a gyereked és ő fényképez a születésnapodon... :)

Köszi Zoli.
süti beállítások módosítása