Közel két éve volt, mikor egy dunakeszi márkatárs 40i-jét volt lehetőségem meghajszolni kicsit. A motorerő természetesen fölényes volt az enyémmel szemben, de ezen kívül egy dolog marad meg azóta tisztán a fejemben. Hogy mennyire pontos és finom volt a kormányzása.
Ahhoz képest az enyém egy darab szar volt, darabos kormányzással, hol erősödő, hol gyengülő rásegítéssel. Időnként meg is akadt a kormánymű, először a vezetéstechnikai tréning végén jött elő két éve, amikor egy mini versenypályán csináltunk egy házi futamot. Azóta van tervben, hogy kompletten kicserélek mindent, amit csak lehet.
Így néz ki szétrobbantva:
Sajnos két fordulós lesz a meccs. Jelenleg az első képen látható cuccokat szereztem be. Jobbos kormányösszekötő, középső nyomtávrúd, egy gumi perselyszerű izé. A balos kormányösszekötő nagyon odavolt már , úgyhogy az 3 hónapja már lett cserélve. Ha valaki nekiállna, a következőkre lesz szüksége:
32211136452
32211096059
32211091723
32211091724
Vettem még két Lemförder lengőkart, a jobbos nagyon baszkódott már, kilöktem vele a balosat is.
31122339998
31122339999
Lemfördert vettem mindenből, más alkatrészeknél is elégedett voltam vele. Hátravan még a szervó rendszer felújítása, de elmebeteg áron mennek a szervo csövek, úgyhogy azt kompletten fogom majd cserélni egy második fordulóban. Van valami, aminek a beépítésével még szintén várnom kell, de már a garázsomban pihen, ez pedig egy M5 kormánymű. Komoly meló hozzáférni, de úgyis kinn lesz a motor egy hónap múlva, akkor szereljük majd be, mit mondhatnék, baromi kíváncsi vagyok, állítólag sokkal közvetlenebb lesz a kormányzásom.
Elgurultam a szerelőmhöz, hogy mindent kicseréljen, aznapra kaptam tőle egy kis 1-es Bmw-t szaladgálni, egész szerethető autó, bár a váltója egy akadós borzalom volt, máskülönben egész jókat autóztam vele.
Otthagytam a fényképezőt a srácoknak, hogy itt ezt a gombot kell csak megnyomni és kész is vannak a képek. Hát, pont olyan is lett a minőségük, bocsi srácok, bíztam benne, hogy lesz egy fasza szerelős poszt. Végülis nem lett. :)
Ha már ott voltunk kibasztam végre a nyomorult jobb első kerékcsapágyat. Nem akartam elhinni, hogy két év alatt megkottlik egy új SKF csapágy, mert akkor lett cserélve, így másfelé kerestem a morgás okát. De mikor már nem tudtam másra gondolni, vettem egy FAG csapágyat, beraktuk, azóta faszaság van.
Aztán rájöttem, hogy hivatalosan is van ok az ünnéplésre, teljesen elkészült a futómű felújítás!
Az eddigi szervízszámlák legnagyobb hányadát a futómű felújítás falta fel, de nem bánom, kellett az élményfaktorhoz, hogy ne egy tántorgó szekeret vezessek, egy BMW esetében hatványozottan fontos a futómű állapota.
Új az összes lengőkar, a gátlók, a rugók, a toronycsapágyak, a teljes kormánymű, a kerékcsapágyak, az összes szilent, az összes stabilizátor pálca, egyedül a két stab rúd cseréje nem történt meg. Ennek az oka, hogy ide egy Eibach szettet szeretnék, amit még nem szereztem be. Hosszú út volt mondhatom, a végén természetesen elmentem Zengőékhez egy futómű állításra.
A végére maradt a poén. A kormányzásom sokkal feszesebb lett. A futómű nem csak "koppanásmentes", ahogy a nepperszleng mondja, hanem baromi feszes, nulla lógás, ügyesen állították a srácok, tökéletes az egyenes futása, kanyarban marha jól betámaszt, egyszóval marha elégedett vagyok. Viszont a kormány semmivel sem lett puhább, álló helyzetben egyenesen kellemetlenül kemény, viszont ezt nem mindig produkálja, úgyhogy elindulunk a szervotronic szelep , GM modul vonalon, én is szeretnék végre tökéletes érzést, ha eltekerem a kormányt.