Nem volt egy egyszerű hét, fejemre nőtt a meló az irodában. Hét közben beszereztem néhány cuccot a kocsihoz mert esedéske volt az olajcsere.
Korábban Castrol-t borítottam bele, most ajánlásra kipróbáltam a Motul X-cess 5W-40 es full szinti olaját.
Beraktuk a Mann filtereket és vettem egy motorháztető bowdent is mert az előző szar állapotban volt, így vettem a kocsit:
A korábbi tulaj úgy gondolta, hogy az alátét elég a problémamentes nyitáshoz....
Vettem hozzá egy új bowdent és egy új kart.
Aztán kiszedtük a taposót áthúztuk a kábelt és összeraktuk. Nem volt bonyolultabb mint ahogy most leírom.
Aztán leengetük az olajat, szép barna volt 10 000 km után is. Kicseréltük a szűrőket is.
A korábbi hűtőcserénél észrevettük hogy kiszopósodott a kiegyenlítő tartály légtelenítő csavarjának menete. Kiszámíthatatlan volt, hogy mikor lesz kedve gejzírerst játszani, inkább vettem egy újat, a vízoszlopokat pedig inkább megnézem Izlandon.
Febi-t vettem, a gyári 40 rongy lett volna belőle, azt azért mégsem. Bár ahogy ahhoz sem, ehhez sem járt a kupak, jó hogy nem kukáztuk ki a régit.
Aztán nekiálltam és kipucoltam a motortérből azt a piros borzalmat. Nem tudtam már kivárni a motorcserét, hánytam a darabokban foszló bikavadító színtől.
Kibontottam a klímaszűrő házát, alatta vastagon állt a retek. Úgyhogy rászántam az időt, kipucoltam az egész motorteret. Semmi magasnyomású mosó, szépen módszeresen egyessével átpucolva.
1 ora pucolás után így nézett ki a motor.
És amit lekapargattam:
Aztán levezetésként kicseréltem a rendszámtábla világítását. Rendesen szétvágjta az ujjam, szó szerint a véremet adom a kocsiért.
Ledes került bele, szerencsére a rendőrök már egy másik kerületből is látják a rendszámomat.
Ennyit erről a hétről, sajnos többre nem jutott idő. De legalább jövő héten megint lesz 7 új nap. :)