Mindenki keressen különbségeket a két kép között:
Így van, meggyógyult a légzsákok rendszere. Szerecsére nem az ülésfoglaltság jelző fóliát kellett cserélni, hanem elég volt a vezérlőt kicsélni a középbox alatt.
Ez volt a ludas vezérlő, 3 csavart kellett csak lecsavarni a kiszereléséhez. Viszont hozzá kellett programozni a kocsihoz, ezt István, a kedvenc laptopos emberem hamar orvosolta.
És ezzel elérkeztünk egy fontos ponthoz. Kiderült a dadogás oka is. Kiinduló pont, gyújtáskimaradás a hengerekben, emiatt egyenetlen alapjárat, emelt fordulaton is megmaradó apró remegéssel. Lambda szonda csere nem segített a helyzeten, adaptáció törlés is csak néhány óráig orvosolta a helyzetet. Sokan valószínűleg nem is törődnének vele, de engem zavar, plusz szerintem az automata váltónak sem tesz jót, így örültem mikor a szervíz végre bemondta a megoldást.
Úgyhogy az ilyen-olyan teendőket beelőzte a teendőlistán a gyertyasor, gyújtótrafó, hidrotőke csere szentháromsága. És itt jön a nyolc henger hátránya. Gyertyából 8 db kell, trafóból szintén, hidrotőkéből pedig 32 ! db. A négy hengeres Fordom után az Oscar című film szogenje jutott eszembe "tudtam, csak nem sejtettem" vagyis tudtam, hogy nyolc henger, csak nem sejtettem hogy az 32 tőke.
A terv a következő: Először tőkecsere, így legalább fény derül a vezérlés állapotára is. Ha nem simul ki a motor, akkor jön a trafo-gyertya páros. Az előző tulaj kicserélte a vezérlést az autón (állítóla) ezért nem bánom ha kiderül az állapota, valamint gyertyasort is cserélt tavaly tavasszal, erről viszont mutatott számlát. Emiatt kezdünk a tőkékkel, amiből sajnos nehéz kiszűrni, hogy melyik rossz, emiatt mind megy a levesbe.
Ajánlások alapján INA megy bele, ez a gyári minőségű.
Szép nagy kupac alkatrész lesz majd, állítólag 1 nap alatt mindent bedobálnak majd a motorba, utánna tudósítok a fejleményekről.