Olajozzunk
2014. október 19. írta: Afterdark

Olajozzunk

Az előző részben említettem a Bmw átvizsgálástát végző autószerelőt. Körbenézte az autót, azt mondta hogy ha törve is volt, szépen javították. Mire az ez eladó megkérdezte hogy miből gondolja, jött a szakmai válasz : "Srácok én már 20 éve javítok autókat."

Rendben, elhittem és mivel kellően mezítlábas vagyok autószerelés terén, rábíztam magam. Amit megállapított: az autó műszakilag egyben van, váltó futómű rendben, csak a tárcsák értek meg cserére. 20 perces átvizsgálás után eljöttem tőle és kifizettem a kocsit.

Nos, amit nem sikerült észrevennie az aknából sem, hogy az összes féktárcsa kuka, ahogyan a szétmállott fékvezetékek is. A váltóból és a motorból csöpög az olaj, nem vészes mértékben, de azért mégis. Még szerencse hogy 20 év a rutinja. A gondok akkor derültek ki, amikor elvittem a kocsit a dunakeszi Bosch szervízbe egy futómű diagnosztikára. Ugyanis utólag kiokoskodtuk, hogy eladás előtt elég sokat állt a kocsi és a futóműben ragadt kellő mennyiségű trutyi. Emiatt semmi hangja nem volt próbaúton, de két hét használat alatt kitisztult és ahogy illik, kopogni kezdett a jobb eleje. 

Na így kerültem a Bosch szervízbe. Rászántak egy órát, összeszedtük az első teendőket. A következő alkalommal pedig megcsináltuk a következőket:

  • motorolaj, szűrő csere 
  • váltóolaj, szűrő és tömítés csere   
  • szelepfedél tömítés csere
  • fékbetét és tárcsacsere              
  • fékcső és fékolaj csere
  • fékkopás visszajelző csere
  • pollen, üzemanyag és légszűrő csere

Mindenből gyári cucc került bele. Reméltem megáll az olajfolyás, de kiderült hogy fölöslegesen cserélték le a szelepfedél tömítést, mert a vezérlésfedélnél csöpög az olaj. Emelett a váltóból kilépő hajtás szimeringjénél is csapkodja az olajat, így könnyen megtaláltam két napnyi elfoglaltságot, mert ezek miatt le kell bontani a kocsi komplett orrát, a kipfugót hőpajzsostól. Állítólag ezek klasszik e39 betegségek.

 

Ezt a sztorit már nem vállalta a szervíz, így egy pesti BMW szakihoz fogom vinni a kocsit. Ő fogja kicserélni a jobb első lengőkarokat is, arról már képekkel postolok majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://bmwe39.blog.hu/api/trackback/id/tr256807893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása