Vizsgaidőszak
2017. július 24. írta: Afterdark

Vizsgaidőszak

manage-exam-time-stress.jpg

 

Adott egy helyzet, biztosan mindenki átélte már. 

Délután van, holnap közeledik egy fontos vizsga, az agyunk tudja jól, hogy már rég foglalkozni kellene vele. De mi történik mégis? Hirtelen nagyon vonzóvá válik az amúgy utálatos mosogatás gondolata. Aztán már megint tele a kuka, le kellene dobni a szemetet, természestesen amiben épp annyira fáradunk el, hogy ledőljünk egy kicsit, ha már úgyis egy Marvell film megy a TV-ben. Aztán eljön az a pillanat, mint a hasmenés előtt, nem lehet halogatni, menni kell, csinálni kell. 

Kicsit így jártam a kocsival az elmúlt 2 évben. Mióta nálam van tudom, hogy ki kell lakatolni. Kurva nagy meló, több hetes móka kacagás. Emiatt mindig toltam magam előtt a melót. Mentségemre legyen mondva, a Bömi mindig ellátott valami feladattal, vagy ha esetleg nem, akkor én gugoltam be önként a glory hole elé. Eközben a kémia nem vett ki szabadnapot a küszöböket megtámadta a rohadás,két pofára falta a vasat, a két hátsó emelőbak úgy be van szakadva, hogy minden szezonos gumicserénél égett a pofám a gumisok előtt, mert hosszú percekbe került, mire emelhető állapotba hozták a kocsit. Gyűltek a harci sérülések is a kocsin, a pesti gyökerek semmire sem figyelnek, tolják neki a babakocsit, nyitják rá az ajtót, koccolják a tükröket, centizik a párhuzamos parkolást. 

Emiatt mostanában már sokkal jobban szerettem a kocsiban ülni, mint kívülről nézegetni. Pedig a tulaj szeme olyan, hogy bármilyen szar a látvány, lassan hozzászokik, de mostanra nem volt egy olyan elem sem a kocsin, amin ne találtam volna valami fekélyt. Erre untam rá tavasszal, elkezdtem szervezni a Bömi-mentő projektet. 

Kire merjem rábízni a kocsit? Hamza Csabáékhoz mentem először, nagyon szimpatikus volt a hozzáállása. Korrekt szaki, jókat beszélgettünk, többször voltam nála a műhelyben, a lakatolást szívesen elvállalta és fényezőt is tudott ajánlani. Ez április elején volt, június elejében állapodtunk meg. Majd teltek múltak a hetek, amikor kiderült, hogy az általa favorizált fényező már nem fényez tovább, visszaadta a kamrát. Kértem másik ajánlást tőle, de azt mondta, hogy teljes fényezésre jó szívvel nem tud ajánlani senkit. Mindezt az elméleti kezdés előtt két héttel. Fontos volt a kezdés dátuma, mert július 29.-én esedékes az éves e39 találkozó Pásztón, szerettem volna, ha erre az időpontra elkészül a kocsi. Két hét szaladgálás után egy fórumtárs ajánlására felhívtam Katona Zsoltot. 

Zsolt Hajdúdorogon dolgozik, lakatolnak fényeznek elég komoly minőségben. Először úgy volt, hogy Csaba pesten lakatol, aztán feltesszük az autót trélerre, levitetem Dorogra ott fényezik, majd újra tréler, pesten összerakják és pipa. Viszont be kellett látnom, hogy ha nem akarom szívatni magam, akkor a fényezést és a lakatolást ugyanaz a műhely végzi, így nem lesz egymásra mutogatás,ha valamelyik csapat elbaszna valamit. 

Végül visszamondtam Csabát, nagyon korrekt volt, nem feszült meg a dolgon, pedig égett a pofám mint a Reichstag.

Menet közben több szálon futott a történet, vettem gyári M5 első és hátsó lökhárítókat. Sok munka volt velük, de semmi javíthatatlan és mivel ínséges időket élünk m5 cuccokkal kapcsolatban elhoztam őket, majd a 11. kerületben szépen mindent helyrepofoztak.

 

18447289_1343660722369846_2092623258465712238_n.jpg

18425360_1343660992369819_8930224416682831754_n.jpg

18402785_1343660942369824_5229072769639319438_n.jpg

18342490_1343660875703164_209705057791885075_n.jpg

18342420_1343660809036504_4701726060934648840_n.jpg

img_4240.jpg

img_4242.jpg

img_4245.jpg

img_4246.jpg

img_4247.jpg

 

Mióta megvan az auót sajnálom, hogy nem tetőablakos. Úgy voltam vele, ha már szétverjük az egész autót, akkor itt az ideje, hogy tetőlemezt cseréljünk. Nem annyira vészes, mint első katt-ra tűnik, a gyári tetőlemez ponthegesztéseit le kell fúrni és felhegeszteni az új lemezt. Ezzel a merevség nem sérül, mivel a gyári oszlopok a helyükön maradnak vágás nélkül. 

Egy angol 530i-t szépen meghámoztunk, levágtuk a lemezt oszlopostól, hogy ne sérüljön szállítás közben. Vennem kellett egy tetőablakos fekete tetőkárpitot is, ami légzsákos volt, így gondoltam, hogy nem hagyom ki a fügönylégzsákot az enyémből sem, utólag be is szereljük. 

img_0304.jpg

2017-06-10_09_44_38.jpg

2017-06-10_09_37_05_1.jpg

2017-06-10_09_37_09_1.jpg

2017-06-10_09_37_31_1.jpg

2017-06-10_09_37_35_1.jpg

2017-06-10_09_37_39.jpg

2017-06-10_09_37_40.jpg

 

Bedobáltam egy furgonba a kijavított lökiket, a tetőlemezt, a fekete tetőkárpitot és két féltett kincsemet, egy m5 kormányművet és 4 ajtót, ami dupla hővédő üvegezéssel van szerelve. Előbbi sokkal közvetlenebbé teszi a kormányzást, egy teljes körrel kevesebbet fordul két végpont között a kormány, a dupla üveg pedig marha sok zajt tart kint az utastérből, sedanban ritka volt mint a fehér holló, én is két évig kergettem mire találtam egy eladó példányt. Nem darabokban vettem meg, hanem inkább megvettem az egész ajtót kompletten, mert elég sok dolog különbözik a normál üveggel szerelt verzióhoz képest.

2017-06-10_11_18_17.jpg

2017-02-03_17_16_20.jpg

2017-02-03_17_17_19.jpg

dsc_1319_large.JPG

2017-06-10_12_03_24.jpg

2017-06-10_11_35_07.jpg

 

img_0311.jpg

img_0308.jpg

img_0307.jpg

 

Lábon levittem az autót Dorogra és elindult a feltárás és robbantás.

 

2017-05-25_08_22_29.jpg

2017-05-25_08_23_16.jpg

2017-05-25_08_46_22.jpg

2017-05-25_08_46_33.jpg

2017-05-25_08_46_39.jpg

2017-05-25_08_46_58.jpg

2017-05-25_08_47_22.jpg

2015-01-15_12_22_21.jpg

 18767868_1364338076968777_4141830498385158155_n.jpg

18835860_1364338170302101_4316268972590910339_n.jpg

img_4121.jpg

img_4122.jpg

img_0332.jpg

img_0333.jpg

2017-06-10_14_48_08.jpg

img_0321.jpg

img_0322.jpg

img_0331.jpg

img_0327.jpg

img_0328.jpg

img_0326.JPG

img_0317.jpg

img_0318.jpg

img_0319.JPG

img_0320.jpg

img_0323.JPG

img_0324.jpg

img_0330.JPG

img_0329.jpg

p1110319_1.JPG

p1110323_1.JPG

p1110334.JPG

p1110335.JPG

p1110349.JPG

p1110316.JPG

p1110317.JPG

 

És akkor következzenek az undorító képek.

p1110328.JPG

p1110330.JPG

p1110331.JPG

p1110338.JPG

p1110339.JPG

p1110350.JPG

p1110326.JPG

p1110327.JPG

 

img_0508.jpg

 

A lakatolás már elindult, a küszöbök már megújultak, van még néhány pont viszont ami szeretgetni kell, jelenleg így állunk.

img_0503.jpg

img_0515.jpg

img_0516.jpg

img_0517.jpg

 

img_0497.jpg

img_0518.jpg

img_0519.jpg

img_0500.jpg

img_0501.jpg

img_0502.jpg

img_0504.jpg

img_0505.jpg

img_0506.jpg

img_0507.jpg

img_0509.jpg

img_0510.jpg

img_0511.jpg

img_0512.jpg

img_0513.jpg

img_0514.jpg

 

Nekiálltunk végre a sallangok lepucolásának, a csomagtérajtó is ki lett lakatolva. Minden elem fényezése le lesz tolva a fémig, aztán visszakerül rá a gyári vastagságú réteg. 

 

p1110367.JPG

p1110366.JPG

p1110365.JPG

p1110364.JPG

p1110363.JPG

p1110362.JPG

p1110361.JPG

p1110370.JPG

p1110376.JPG

p1110375.JPG

p1110374.JPG

p1110373.JPG

p1110372.JPG

p1110371.JPG

p1110379.JPG

p1110378.JPG

p1110377.JPG

p1110383.JPG

p1110382.JPG

p1110381.JPG

p1110380.JPG

p1110385.JPG

p1110384.JPG

Még a boszorkánykonyhába is bekukkanthattam, komoly precizitással keverik a festékeket. Nekem az AutoColor vizesbázisú festéke lesz szórva. Minden elemet visszacsiszolunk a fémig, aztán jöhet a fedés. 331-es kódú Mojavebraun Metallic színű lesz az autó, ami a következő színekből keverődik majd ki. 

 img_0527.jpg

img_0526.jpg

img_0520.jpg

img_0521.jpg

 

img_0523.jpg

img_0524.jpg

 

Ha már úgyis kikerül a motor, cserélek motortartó bakokat,gyári új kédereket küldtem a tetőablakhoz és atókhoz is a karosszériára, vettem lökhárító szivacsot is mert a másik sajnos összetört mikor belémjöttek hátulról. Új vízlehúzók kellenek hátra, mert rolós duplaüveges lehúzó kell, nekem meg csak dupla üveges van. 

 

img_0479.jpg

img_0481.jpg

img_0484.jpg

img_0475.jpg

img_0476.jpg

img_0477.jpg

img_0478.jpg

 

Jelenleg itt tartunk. Ma este, amikor ezt írom már biztosan látszik, hogy 29.-én ez az autó nem fog találkozóra menni. Mert csúszás van. Többször, szinte mindennel. De már hatni kezdett a leszarom tabletta, megbeszéltük Zsolttal, hogy a minőség a legfontosabb, tart ameddig tart. Bízom benne, hogy idén már újra lesz kocsim. 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bmwe39.blog.hu/api/trackback/id/tr6712588873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.07.25. 19:11:14

Jo dokumentáció, ha egyszer eladod ki fizeti ezt meg neked? :)

Afterdark 2017.07.25. 21:39:49

@Burgermeister: Véleményem szerint senki. :)

Csak lori 2017.08.04. 16:58:56

ha legalább m5 lenne, talán megérné

subtotal 2017.08.04. 18:50:51

Nekem az jutott eszembe, hogy a befektetett összegből valszeg kijött volna egy minden szempontból tökéletes E39 M5 :)
Én ma hoztam el a kocsit a szervizből, végre kész lett az első futómű, kormánymű kombó. Persze nekem is duplája lett pénzben és négyszerese időben. Kormánymű keresztbe tett minden épeszű átfutási időnek.

kzolee 2017.08.04. 20:09:33

Ez kemény! Öregebb autókkal van ennyi munka... Nem lett volna olcsóbb egy jobb állapotú donor? Kitartás, még messze a vége. Mondom ezt tapasztalatból, öregebb autóvsl.

Afterdark 2017.08.04. 21:05:33

@subtotal: Egy olyan állapotú m5 annyi új alkatrésszel mint az enyémben lesz inkább a 10m -t súrolná. ;)

@Csak lori: Nem úgy indultam ,hogy ekkora munka lesz, fél úton pedig már nem akartam kiugrani.

@kzolee: Öreg már ez is, 20 évet betöltötte :)

FreeeTimer 2017.08.04. 21:19:04

Ki fogja megfizetni. Jesszus. Maradtál volna csöndben.

Riszpekt a cikkírónak. 39-em van nekem is és látom sötét jövőmet... :)

Szzzz 2017.08.04. 22:00:27

lusta lennék végigolvasni az egész blogot, hogy mit miért, de ha már úgysem szög gyári állapotra restaurálódik a verda, akkor nem egyszerűbb ilyenkor eleve vadászni egy olyan autót, ami kasztniügyileg patika? Mondjuk azt hiszem, elsősorban nem magyarországon a legjobbak az esélyek ilyet találni, de annyira sem nem ritka sem nem öreg.
Egyszerűen iszonyat nehéz jó lakatosmunkát és fényezést összehozni... Mert amikor azt mondja azt az ember, hogy kerüljön annyiba amennyibe kerülnie kell, és tartson ameddig tartani kell, hogy minden szép és jó legyen... abból aztán valahogy nagyon hamar az lesz, hogy mindig a te fostalicskádat fogják félretolni az udvar sarkába ahányszor csak beeseik a máhelbye valami törött szar amit egy két nap alatt ki lehet gányolni nagyobb haszonnal... meg aztán amikor elkezdenek felmerülni homályos tételek, hogy figyi, kellene egy százas még előre, mert lehajtatnám a küszöböket, és had izé had ne kelljen az anyagot befinanszíroznom, mer' az asszony kutyája macskát szült, és érted... és közben valahogy csak nem halad a dolog... Mindez hónapokon átívelően húzódva..., ez kurvára meg tudja viselni az embert lelkileg is...

Pierr Kardán 2017.08.04. 22:52:15

Anyám, ennyi képtől lefogyott a mobilinternet keretem :-((

petrol pet 2017.08.04. 23:18:05

Valahogy nem tudtam megkívánni ezt a szuvas BMW-t. Biztos menő, meg minden, de végülis egy autó, ami már sosem lesz igazán jó. Igen, fényes (lesz), de én még olyan utólagos lakatolást/fényezést nem láttam, ami ne rügyezett volna ki pár esős hónap után...
www.youtube.com/watch?v=QQHZvAH_QVQ

Afterdark 2017.08.05. 00:19:59

@petrol pet: Maradjunk annyiban, hogy nem a 25e ft / elem kategóriájú "megcsináljuk okosba" fényezés lesz.
Nem szükséges megkívánnod a szuvas BMW-met,mert saját ízlés szerint lesz építve, saját magamnak és nem azért mert menő lesz. A felújítás árából, ha ügyesen adsz össze, neked is biztosan kijön, hogy ettől sokkal menőbb autó is lehetne helyette.
Az olcsógyerekes videót pedig biztosan sok helyen elsütötted már, csak itt pont nem állja meg a helyét.

Tökösmákos 2017.08.05. 01:56:23

Pesten már nem lehet megfizethető mesterembert találni? :P
Nekem haverom haverja (addig én nem ismertem) a Matiz hátsó kerékívét (már felnyomta a rozsda teljesen) meg a barna foltos rozsdás két küszöbömet (bal oldalon végig, jobb oldalon csak a hátsó ajtó alatt) metál festékkel színre fújva 35 ezer Ftért csinálta meg. Nem lett makulátlan mert 2 nap alatt csinálta (mondtam neki kell a kocsi), de majdnem tökéletes. Azt mondta ami pici egyenetlenség látszik (a lyuknál amit gettelt) kijavítja ingyen de mondtam neki egy 400 ezret érő kocsinál a faszom fog ezzel szarozni. Úgyis vihetem jövőre az ajtók alja miatt.
Gondolom a béjemvé lakatolása festéssel volt vagy 200 ezer, a többi munkával 5. Ilyen ez a popszakma.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.05. 07:38:46

@Tökösmákos: el vagy tévedve, ez nem 200 hanem a többszöröse. Nekem pár éve egy astra volt kevesebb munkával 300 felett festéssel.
Én el tudom fogadni a posztoló szerelmét, mindenkinek más tetszik, és anyagilag egyáltalán nem éri meg, akkor is megcsináltatja, mert szereti, meg ismeri.
Mondjuk durva hogy ennyire rohadnak, nem értem miért.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2017.08.05. 07:44:22

@petrol pet: Akkor nézted volna meg az én Fordomat a 25e/elem kategóriájú fényezés után pár évvel. Ami azon fújva lett, az még évek után is jó volt.

Amúgy nem értem, miért gondolják sokan, hogy el akarná adni a postoló az autót? Ha meg 10 év múlva akár eladja, hol számít már a mostani költség?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.05. 09:36:29

@ColT: igaz, senkit sem érdekel hogy mennyiért lehetne eladni, szerintem nincs értelme semmit így számolni, max egy neppernek.

subtotal 2017.08.05. 10:03:46

@Afterdark: igen, akörül, 25e EUR alatt nem kapsz kiválót :)
Abban viszont nem kellene cserélgetni dolgokat, ami nagy baj lenne, mert te ezt a részét is élvezed, valld be ;)

A kérdés az, hogy ha kész lesz, gyönyörű lesz rajta a fény, mered-e majd használni, fa alá állni, tecsóba menni, ilyenek?

Burgermeister 2017.08.05. 10:17:56

miért is? nem tőled kérdeztem

mennyi?husz! 2017.08.05. 10:57:44

en a kuszob, illetve az emelesi pont rohadasanal meglepodtem... tekintve, hogy nekem semmi rozsda nincs es ugyanolyan koru mint a tied. 28i M Sport.
itcafe.hu/dl/upc/2017-07/26753_20170720_093552_richtone_hdr.jpg

subtotal 2017.08.05. 11:37:11

@mennyi?husz!: nekem egy 2001 legvégi kombi van, utóbbi 9 évben garázsos és még így is elkezdte a küszöböt a jobb oldalon, elöl-hátul a sarkán enni, gyosan meg is állítottam most tavasszal. Bal első emelési pontot is rendbe kellett tenni, bár azért nyugodtan lehetett még emelni a kocsit.
A hátsó ajtó és üvegkeret rohadása ugye standard a kombiknál, az nálam is megvolt :)

petrol pet 2017.08.05. 11:52:39

@Afterdark: Nem bántásnak szántam, sajnos tapasztalat. A gyári merített horgany vagy egyéb lemezek eredeti vagy javított fénnyel sokáig bírják, ha nem áll a küszöbökben a sós saras hólé, vagy korhadt avar, mert az ellen semmi nem véd sokáig (kivéve jópár ótvar kgst vagy olasz autót, ahol maga az alapanyag is ócska kénes szar volt, és száraz helyen tárolva is szétkorhadt a szekér). De a lakatolás után már nem lesz sajnos ugyanaz. Egy régi haverom költötte a nehezen megkeresett pénzét a Trabi(jai)ra, mert hogy neki az volt a kattanása majd 1,5 évtizeden át. Szerelemnek hívta. Mondta büszkén, hogy kiszámolta, hogy már vehetett volna egy 2-3 éves jó autót bőven a rájuk költött pénzből. Gondolom, azt hitte, hogy ez valahogy tiszteletet vált ki, de inkább csak megrökönyödést... Most meg kellene neki egy rendes, amivel el is lehet menni rendszeresen munkába, anélkül, hogy mindig szerelni kelljen. Mondjuk ezzel legalább majd lehet jókat autózni, ha összeáll. Kívánom, hogy gyorsan kész legyen és használhasd.

mennyi?husz! 2017.08.05. 12:02:09

@subtotal: nekem is 10. eve lesz mar meg, garazsos. mondjuk szerencsem van vele mert jo allapotban vettem es en magam is karban tartom. gumibakokat is vettem ra gyari ujakkat de korabban a regiek gumitometeset is csereltem es stb. mert ha az szar akkor meg allhat a viz/kosz/sar a bak es a kuszob kozt esetlegesen ami szepen megeheti evek alatt az emelesi pontokat.

subtotal 2017.08.05. 12:09:54

@mennyi?husz!: nem versenyzésképpen :), de az enyém most júliusban töltötte be nálam a 10. évét, csak az első évben nem volt garázsa.
Amúgy az emelési pontok szuperek (ugye a bal első javítását említettem), kábé 1 hónapot töltött rajta sajna a kormánymű (felújításnak indult, csere lett belőle, majd a cseredarab szimeringjének javításával zárult) miatt, szóval le vannak tesztelve :))

Afterdark 2017.08.05. 12:33:58

Az L-es rendszám ellenére a kocsi 20 éve magyar, úgy gondolom ezzel el is mondtam mindent a megvételkori állapotáról és az évek alatt kapott sómennyiségről is. Nagyon sok mindent tanultam ezen az atón, amit ma már nem így csinálnék, de ki az aki nem járt még így ? :)

hdnctrl 2017.08.05. 13:54:47

a rozsdásodás kémiai folyamat, nem fizikai

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2017.08.05. 16:32:45

@petrol pet: " Mondta büszkén, hogy kiszámolta, hogy már vehetett volna egy 2-3 éves jó autót bőven a rájuk költött pénzből"
Jaja. Csak akkor ugye miből autózik az elmúlt 15 évben?
Nekem is volt 15 évig ugyanaz az autóm, persze, belement pár százezer - ha nem töröm össze, kevesebb lett volna - de vagy ez, vagy kb. 10 évig nem járok autóval, és akkor vehettem volna akár egy új Suzukit is, amibe még be se fér az, amit a Ford elcipelt :D Vagy valami csillivilli 10 éves használtat, amiben lehet, hogy időzített bomba van (kéttömegű, stb), kezdhetem azzal, hogy ár százezer belemegy...

Nem minden esetben mérvadó az, hogy egy autó mennyibe került. Akkor sem, ha az "nem ér semmit".

Csak lori 2017.08.05. 23:03:50

sok sikert, listen to your heart

Pepejoe 2017.08.06. 20:54:05

Ha az alapos meló után egyből kap egy teljes és rendes alváz és üregvédelmet, nem fog az rohadni. Sajnálom, hogy az az emberek véleménye, hogy mindenképp rohadnia kell egy kilakatolt autónak. Nem kell. De tény, hogy rohadnak. Mert kihagynak 1-2 fázist. Én is beszéltem sok csalódott emberrel, utoljára egy Focusos jött be hozzánk: ember panaszkodik, hogy 2 éve cseréltette a küszöböt és megint rohad és lukas, ő többet nem költ erre, lakatosok kapják be, a Ford meg szar és minden szar. Mivel alánézve csak a hajdani cinkspray nyomait láttuk a kocsi rozsdabarna alján, meg merészeltem kérdezni, hogy anno ki lett fújva a küszöb? Őőőőő, jaja. Ja nem. :D
AKKOR? :D Hát de az úgyis zárt (!!!!!!) nem kerül bele a víz, stb. Hát már hogy a vérbe ne kerülne? Az emberek jelentős része teljesen fogalmatlan de a hülyeséget és féligazságokat tudják terjeszteni.

Afterdark 2017.08.06. 22:22:17

@Pepejoe: Teljes üregvédelmet kap és az egész alváz le lesz fújva Sanders zsírral, amit minden tavasszal le fogok pucoltatni és újrafújatom. Ha eztán is előjön megette a fene az egészet.

Pepejoe 2017.08.06. 22:37:45

@Afterdark:
Teljesen jó lesz az. Az alvázmosás a másik dolog, amit rendszeresen elhagynak az emberek évekig, aztán meg megy az általam említett csodálkozás.

mennyi?husz! 2017.08.07. 10:36:56

@subtotal: Akkor Te se tervezel valtani latom? Nalam 7. ev utan jott eladnam de maradt. Igy nez ki a kuszob, kerekjarti iv, itt latni belelol vmit. (Felnit ne nezd mert pont csonkalvany csere elott keszult a kep. Kicsit sok volt keresztbe es elem ugrott egy padka ahogy mondani szokas)

itcafe.hu/dl/upc/2017-08/26753_20170430_165549.jpg

Pepejoe 2017.08.07. 11:11:02

@Afterdark: Ez nagyon rendben van! Príma cuccnak látszik.
A műanyagos meló nem az Andor-Fehérvári keresztnél készült véletlenül?

Afterdark 2017.08.07. 11:51:48

@Pepejoe: Egy barátom használ ilyet, nagyon szereti.
Műnyaggal kapcsolatban szerintem ugyanarról beszélünk.

www.muheg.hu

subtotal 2017.08.10. 21:13:19

@mennyi?husz!: jó a kérdés...de tervezek, viszont a kocsit úgy tartom karban, mintha még 10 évig megtartanám. Ha megy is jövőre, valószínűleg nem megy messzire, családban marad.
Amúgy az E36 kupé előtt is, amit pár éve eladtam, leborult a srác, nem az a fajta vagyok, aki "elpasszolja" a kocsiját.

Csonktengelyállvány anélkül is tud kuka lenni, hogy elédugra a padka..most cseréltem a két elsőt. A perselyek megadták magukat.
Jól néz ki a küszöböd...mennyi km van a kocsiban?

subtotal 2017.08.11. 15:01:24

@subtotal: leborult a srác, aki megvette