Kormánymű kalandok 1. rész
2017. május 07. írta: Afterdark

Kormánymű kalandok 1. rész

Közel két éve volt, mikor egy dunakeszi márkatárs 40i-jét volt lehetőségem meghajszolni kicsit. A motorerő természetesen fölényes volt az enyémmel szemben, de ezen kívül egy dolog marad meg azóta tisztán a fejemben. Hogy mennyire pontos és finom volt a kormányzása. 

Ahhoz képest az enyém egy darab szar volt, darabos kormányzással, hol erősödő, hol gyengülő rásegítéssel. Időnként meg is akadt a kormánymű, először a vezetéstechnikai tréning végén jött elő két éve, amikor egy mini versenypályán csináltunk egy házi futamot. Azóta van tervben, hogy kompletten kicserélek mindent, amit csak lehet.

Így néz ki szétrobbantva:

screenshot_2017-05-06_22_11_05.png

 

screenshot_2017-05-06_22_21_17.png

 

Sajnos két fordulós lesz a meccs. Jelenleg az első képen látható cuccokat szereztem be. Jobbos kormányösszekötő, középső nyomtávrúd, egy gumi perselyszerű izé. A balos kormányösszekötő nagyon odavolt már , úgyhogy az 3 hónapja már lett cserélve. Ha valaki nekiállna, a következőkre lesz szüksége:

32211136452

32211096059 

32211091723

32211091724

Vettem még két Lemförder lengőkart, a jobbos nagyon baszkódott már, kilöktem vele a balosat is. 

31122339998

31122339999

 

img_0061.jpg

img_0062.jpg

img_0063.jpg

img_0064.jpg

img_0065.jpg

img_0066.jpg

img_0067.jpg

img_0068.jpg

img_0069.jpg

img_0071.jpg

img_0072.jpg

img_0073.jpg

 

Lemfördert vettem mindenből, más alkatrészeknél is elégedett voltam vele. Hátravan még a szervó rendszer felújítása, de elmebeteg áron mennek a szervo csövek, úgyhogy azt kompletten fogom majd cserélni egy második fordulóban. Van valami, aminek a beépítésével még szintén várnom kell, de már a garázsomban pihen, ez pedig egy M5 kormánymű. Komoly meló hozzáférni, de úgyis kinn lesz a motor egy hónap múlva, akkor szereljük majd be, mit mondhatnék, baromi kíváncsi vagyok, állítólag sokkal közvetlenebb lesz a kormányzásom. 

 

m5_steeringbox_5268.jpg

 

Elgurultam a szerelőmhöz, hogy mindent kicseréljen, aznapra kaptam tőle egy kis 1-es Bmw-t szaladgálni, egész szerethető autó, bár a váltója egy akadós borzalom volt, máskülönben egész jókat autóztam vele. 

 

img_0074.jpg

 

Otthagytam a fényképezőt a srácoknak, hogy itt ezt a gombot kell csak megnyomni és kész is vannak a képek. Hát, pont olyan is lett a minőségük, bocsi srácok, bíztam benne, hogy lesz egy fasza szerelős poszt. Végülis nem lett. :)

 

dsc01680.jpg

dsc01681.jpg

dsc01682.jpg

dsc01683.jpg

dsc01684.jpg

dsc01685.jpg

dsc01686.jpg

dsc01687.jpg

dsc01688.jpg

dsc01690.jpg

dsc01691.jpg

dsc01692.jpg

 

Ha már ott voltunk kibasztam végre a nyomorult jobb első kerékcsapágyat. Nem akartam elhinni, hogy két év alatt megkottlik egy új SKF csapágy, mert akkor lett cserélve, így másfelé kerestem a morgás okát. De mikor már nem tudtam másra gondolni, vettem egy FAG csapágyat, beraktuk, azóta faszaság van. 

 

img_0016.JPG

img_0017.JPG

img_0018.JPG

img_0019.JPG

img_0020.JPG

 

Aztán rájöttem, hogy hivatalosan is van ok az ünnéplésre, teljesen elkészült a futómű felújítás! 

 

tadam.jpg

 

Az eddigi szervízszámlák legnagyobb hányadát a futómű felújítás falta fel, de nem bánom, kellett az élményfaktorhoz, hogy ne egy tántorgó szekeret vezessek, egy BMW esetében hatványozottan fontos a futómű állapota. 

Új az összes lengőkar, a gátlók, a rugók, a toronycsapágyak, a teljes kormánymű, a kerékcsapágyak, az összes szilent, az összes stabilizátor pálca, egyedül a két stab rúd cseréje nem történt meg. Ennek az oka, hogy ide egy Eibach szettet szeretnék, amit még nem szereztem be. Hosszú út volt mondhatom, a végén természetesen elmentem Zengőékhez egy futómű állításra. 

 

img_0088.jpg

img_0092.JPG

 

A végére maradt a poén. A kormányzásom sokkal feszesebb lett. A futómű nem csak "koppanásmentes", ahogy a nepperszleng mondja, hanem baromi feszes, nulla lógás, ügyesen állították a srácok, tökéletes az egyenes futása, kanyarban marha jól betámaszt, egyszóval marha elégedett vagyok. Viszont a kormány semmivel sem lett puhább, álló helyzetben egyenesen kellemetlenül kemény, viszont ezt nem mindig produkálja, úgyhogy elindulunk a szervotronic szelep , GM modul vonalon, én is szeretnék végre tökéletes érzést, ha eltekerem a kormányt. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bmwe39.blog.hu/api/trackback/id/tr312486411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.05.07. 08:33:17

Egy ilyen futómű felújitás mibe fáj?

Afterdark 2017.05.07. 09:21:43

@Burgermeister: Munkadíjjal együtt több mint 8 kiló.

2literes.apenta 2017.05.12. 15:26:47

A GM modulban a végfok szokott tönkremenni ami vezérli a szervotronic szelepet. A diag nem írja hibának.

Afterdark 2017.05.12. 22:03:38

@2literes.apenta: Javítható, vagy érdemesebb egy másik modult betenni ?