Concours D'élegance 2016
2016. május 15. írta: Afterdark

Concours D'élegance 2016

Történt, hogy a pünkösdi hosszúhétvégén két autóstalálkozó is követte egymást a naptárban, egy szombati Totalcar Parkoló Parádé és egy balatonfüredi veterán találkozó.

Történt az is, hogy a szombati érdeklődésemet elmosta az eső, viszont a vasárnapi veteránra leautóztunk. 54 autó volt kint, gondoltam fél órát elnézelődünk. Mindig félve megyek az ilyen találkozók közelébe, mert így is nehezen sikerül normális emberi szinten tartani a felújítási mániám, az itt kiállított kocsik pedig nem segítenek ennek visszaszorításában. Volt itt az "őszinte " állapotú 6-oson keresztül patika állapotra restaurált Mercedes 280 SE 3.5 coupe-ig minden. Jaguárok, Mercedesek, Bentleyk, Alfa Romeok, Bugattik, Rolls Royce-ok és egy nagy adagnyi BMW. Újak - régiek vegyesen.

Csorgott a nyál, porcosodott a cerka, röpködtek az "aztak...." kezdetű mondatok és órákon át vizslattuk azoknak az időknek az autóit, amikor még fémből, fából és műanyagból dolgoztak a mérnökök. Élmény volt behajolni egy 50-60 éves autóba és érezni a konzervált olajos - bőrös gépszagot. 

A képek minősége Saci pink színű fényképezőjének ízlésességével arányos, de remélem visszaad valamit a hangulatból. 

2010-06-26_20_23_22.jpg

Kint volt a Totalcaron cikkezett 3200 CS is. A hangja lepett meg leginkább.

2010-06-26_20_31_27.jpg

2010-06-26_20_29_06.jpg

2010-06-26_20_30_27.jpg

2010-06-26_20_28_49.jpg

2010-06-26_20_30_40_1.jpg

A hatos bár kismotoros volt és nem is a legszebb állapotú, azért imádtuk.

2010-06-26_20_37_59.jpg

2010-06-26_20_37_17.jpg

Itt már viszont kifogástalan volt az állapot. El is vesztem a részletekben...

2010-06-26_20_38_42.jpg

2010-06-26_20_38_56.jpg

2010-06-26_20_39_25.jpg

2010-06-26_20_40_12.jpg

2010-06-26_20_40_31.jpg

Aztán jött a következő sátor. Mindig szerettem a Z8-at, de még sosom láttam élőben. Ha lenne 80 millióm venném-vinném.

2010-06-26_20_42_13.jpg

2010-06-26_20_42_40.jpg

2010-06-26_20_42_51.jpg

2010-06-26_20_43_22.jpg

2010-06-26_20_44_01.jpg

2010-06-26_20_45_09.jpg

Aztán az egyik fa alatt békésen várakozott egy B11.

2010-06-26_20_58_42.jpg

2010-06-26_20_58_52.jpg

2010-06-26_20_59_05.jpg

2010-06-26_20_59_53.jpg

2010-06-26_21_00_22.jpg

2010-06-26_21_01_15.jpg

Helyszűke miatt nem tudok minden autót feltenni viszont egy mindenképp idekívánkozik. 

Maserati 8CM . 1934-es évjárat, soros nyolchengeres motor és 260le teljesítmény. A hangja egyszerűen besz@rás volt, igazi hősök voltak akik egy ilyen autókezdeményt ilyen teljesítménnyel a lábuk közé vettek. 

2010-06-26_21_11_41.jpg

2010-06-26_21_11_29.jpg

2010-06-26_21_12_04.jpg

2010-06-26_21_12_42.jpg

2010-06-26_21_12_36.jpg

2010-06-26_21_13_31.jpg

2010-06-26_21_13_01.jpg

2010-06-26_21_13_10.jpg

Aztán jött még néhány Bugatti és Rolls  majd egy E-type-al találkoztunk.

2010-06-26_21_32_03.jpg

Aztán belebotlottunk egy másik kedvencembe a Citroen Ds-be. Mindig elgondolkodom, hogy micsoda technikai bomba lehetett ez a maga idejében.

2010-06-26_21_32_25.jpg

2010-06-26_21_33_08.jpg

Ezt az Alfát is már többször láttam de még mindig nem tudom megunni. Állapotra nem a legszebb, de a forma eladja magát.

2010-06-26_21_36_21.jpg

Majd zárásként jött a felvonulás a városban, amit egy M2 vezetett.

2010-06-26_23_11_34.jpg

2010-06-26_23_12_46.jpg

2010-06-26_23_11_01.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bmwe39.blog.hu/api/trackback/id/tr838719390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.